Muutujate algkursus

kirjutas keegi | teisipäev, september 21, 2010 | , | 0 märkust »


Muutujatest on keeruline niisama rääkida, seda on vaja kogeda, tegelikult mõte ongi koostegutsemisel ja teiste meelelaadi häälestumisel. ja algkursus tundub selles suhtes asjalik idee.
tahaks selles kursuses kasutada palju esemeid ja need peaksid olema erksates värvides. et padjad oleks värvilised, et pallid, mida loobitakse, oleks erksates värvides, kõik, kõik -- et pärast, kui see kursuses osalenu peab kellegile seda kursust iseloomustama, siis oleks üks esimesi kujundeid, mis pähe tuleb - "kõik oli hästi värviline".

jäämurdja
kursuses osalejad tulevad kohale ja esimene ülesanne on neil oma istumine võimalikult mugavaks teha ja seal on posu värvilisi patju ja matte ja kõikjale on midagi kirjutatud. tegin nüüd mingi pildi, et ettekujutus hakkaks paremini tööle, sest need padjad tuleb teha ja see oleks väga konkreetne koostegemise kogemise võimalus:


ilmselt näed, et siin on päris palju patju ja märksõnu puudu. milliseid sina veel tahaksid?

ühesõnaga -- on päris erinevaid patjade kasutamise tehnikaid: rätsepiste, külitamine, põlvitamisel pahkluude alla ja kandade ja istmiku vahele ja jalgade vahele surutuna...
ühesõnaga nende patjate üksteisele ulatamisega ja katsetamisega tekib juba suhtlus.

kui nüüd on rahvas on maha rahunenud (räägin siis juba ESIMESE KOGUNEMISE ajakavast) -- siis tuleb loogiliselt ilmselt see koht, kus keegi räägib kohaletulnutele Muutumise ideest sissejuhatava jutu.

arvestusega, et tähelepanu jätkub alla 10 minuti.

siis jõuab padjateema teise osa juurde, kus siis saaks hakata osalejaid omavahel tutvustama: igaüks ütleb oma nime ja siis selgitab, et mis põhjustel ta valis välja need padjad ("siin padjal märkasin teiste seas sellist sõna -- ja mulle on see hetkel väga oluline", "vaata -- sa panid suure ARMASTUSE padja endale vasaku põlve alla, kas seda saab mõista nii, et see on sulle südamelähedane (südame pool), aga väga alla surutud?" jnejne.)

siis alustaks esimese teemaga:
TÄHELEPANU

tähelepanu on nii keskne mõiste, et see peab kõige alguses olema.
meie kõigi häda on selles, et me oleme kogu elu mittetähelepanelik olemist harjutanud.
teema on lai, aga mul on paar konkreetset kujustamisülesannet, mille kaudu saaks ka muutumise ideed servapidi lahti rääkida.

siis teeks perifeerse tähelepanu harjutamise mängu.
/* mängu sisse toob kogu kursust läbiva praktika: PEATAMISE. */

lõpetuseks annab koduse ülesande:
et igaüks teeks oma elamisruumis (kodus või tööl) sellise füüsilise või harjumuse muutuse, mis sunnib teda mingit oma tegevust teistmoodi tegema.

lõpetaks mingi lihtsama tensegrity või chi kungi hingamisharjutuse läbitegemisega.

JÄRGMISED KOGUNEMISED

järgmistel kogunemistel hakkab esimese kogunemise muster uuesti korduma. ainus vahe on see, et sissejuhatuse asemel on kokkuvõtete tegemine kodusest ülesandest.
osalejad kirjeldavad oma üritamist ja mustri muutmisest saadud kogemust.

siis tuleks uue teema lahtirääkimine.
siis sellega seostuv füüsiline mäng või käitumisülesanne.
lõpus jällegi kodune ülesanne.
ja uus hingamisharjutus.

kogu kogunemise jooksul on kõigil osalejatel õigus teha PEATAMIST (sisemine vaikus.


kujutan ette, et gruppi veavad mitu inimest. kord räägib üks ja teine esitab toetavaid küsimusi või on muud moodi dialoogi kaasatud. keegi võib ka vaatlejana (järgijana) kõrval olla.
grupitöö järel on vedajatel omavahel tehtud lõikude analüüs, üksteisele tagasiside. kui korraga hakkab palju gruppe tegutsema, siis unistaks, et korra kuus on mingi virtuaalne kogunemine (skype konverentskõne nt), kus iga grupp toob välja teiste jaoks huvi pakkuda võiva seiga või avastuse.
sellest formaadist peab saama viirus -- oma tähtsust, kes konkreetse grupiga mida teeb, formaat ise annab talle enesekindluse ja sisemise loogika (iga grupp on niikuinii erinev ja kuna tahame aktiivset osalemist, mitte tarbimist, siis võivad olukorrad liikuda väga ettearvamatutesse suundadesse.)

praegu on teemad veel lahtised, annan lihtsalt loetelu:
ENERGIA SÄÄSTMINE võiks olla järgmine.
(praktikana tutvustaks Kokkuvõtete tegemise tehnikat)
(Andres võiks Aleksanderi tehnikast rääkida?)
hinnangute andmise vältimine, üldistamise teema...

Eeva arvas, et ta saaks ühe teemana ARENGU EESMÄRGI ette võtta.

siis veel:
OTSUSTE TEGEMINE;
MANIPULEERIMINE JA SÜÜTUNNE;
ENESEKEHTESTAMINE;
HIRMU ÜLETAMINE;
...

jaksa kõike korraga lahti rääkida. hulk teemasid on kuskil, aga ei jaksa hetkel.

siis on veel selline kujutluspilt, et osalejatel võiksid olla värvilised (või mustad) mütsid, mille serva külge saaks kinnitada sõnad. ja siis saaks mütsi pöörata (nagu jutuvestja don Juani jutustuses)

0 märkust

Postita kommentaar